StoereVrouwen Natural Beautycase Campaign

21 juni 2016
Natural Beautycase

Pure schoonheid komt van buiten

Mijn hart gaat sneller kloppen van het initiatief van StoereVrouwen die in samenwerking met Rank a Brand woensdag 22 juni een app lanceren met daarin de ranking van 30 populaire cosmetica merken. Deze actie is een onderdeel van de Natural Beautycase campagne van de Stoere Vrouwen, een community voor duurzame inspiratie.

StoereVrouwen start de Natural Beautycase campagne ter bevordering van transparantie in de cosmeticaproductie. In samenwerking met Rank a Brand vergelijken ze 30 Nederlandse cosmeticamerken, van Dove tot Weleda tot huismerken als die van HEMA. 22 juni start de campagne met de uitslag: welke merken verdienen de hoogste score? Vanaf dan is ook de app van Rank a Brand voor het eerst te gebruiken op het gebied van cosmetica. Het is een extra hulpmiddel om tijdens het shoppen voor de meest duurzame merken te gaan. De cosmeticamerken worden getest op het gebied van gezondheid, arbeidsomstandigheden, diervriendelijkheid, milieu en klimaat.

Rank a Brand
Weet jij wat je op je huid smeert?

Al van jongs af aan gebruiken we cosmetica en dat blijven we ons hele leven doen. Een gemiddeld persoon gebruikt zeker vijf cosmeticaproducten per dag. De fabrikanten komen tegemoet aan de wensen van de gebruikers en ontwikkelen daar steeds nieuwe innovatieve producten voor. Maar weten we ook precies wat wij op onze huid smeren? Volgens een Brits onderzoek geeft een vrouw gemiddeld 21.000 euro aan make-up, haar-en huidverzorgingsproducten uit. Van deze producten bevat een groot aantal conserveringsmiddelen zoals parabenen, schuimmiddelen zoals SLS (Sodium Laureth Sulfate), kleur en geurstoffen en minerale oliën. En dan is dit rijtje nog niet compleet. Van deze stoffen komt een groot aantal in de bloedbaan terecht en kunnen voor problemen zorgen.

Wat zit er nu precies in cosmetica?

Binnen de voedingsindustrie is er meer openheid gekomen over de herkomst van het product en haar ingrediënten maar binnen de cosmeticabranche is dit over het algemeen genomen nog niet zo helder. Lukt het jou om de ingrediëntenlijst goed te lezen en begrijp jij welke er gebruikt zijn? Gelukkig komen er steeds meer bedrijven die transparant proberen te zijn en dat is zeker een goede ontwikkeling! Maar het kan natuurlijk altijd beter.
Binnenkort brengt deze app daar verandering in en kunnen we onze beauty aankopen langs deze virtuele meetlat leggen. Jij kunt dan beslissen of je je aankoop in het winkelmandje wilt leggen of dat je het netjes in het schapje laat staan.

StoereVrouwen
Schrijf je in voor het Cosmetica event ‘Beauty: go Natural!’

Vanaf 23 juni reist StoereVrouwen samen met cosmeticamerken door het land, naar de 5 cosmetica-events ‘Beauty: go natural!’. Hier wordt het rapport en de ‘ranking’ door Rank a Brand toegelicht en is er ruimte voor vragen. Bovendien is het de gelegenheid om natuurlijke cosmetica uit te proberen. Op uitnodiging geeft ieder cosmeticamerk een workshop met een ander thema:
* Aromatherapie & huidverzorging door Weleda
* Gezichtsverzorging voor jouw huidconditie door Living Nature
* Make-up – Dr. Hauschka
* Natuurlijke haarverzorging, kleuring en styling door LOGONA & Santé
* Koester de zon door Lavera

De steden die meedoen zijn: Groningen, Zwolle, Utrecht, Den Haag en Amsterdam.

Ik ga 28 juni aanstaande naar Zwolle, ik ben heel erg benieuwd en vind het een ontzettend gaaf initiatief! Een ticket kost €7,50 dus daarvoor hoef je het dus niet te laten. Ecobeauty liefhebbers, meld je snel aan en ga voor je missie, net zoals de StoereVrouwen dit doen.

Voor meer informatie over tijden en data kun je het beste even de website van de StoereVrouwen raadplegen.

Liefs Debbie

Fotocredits: www.stoerevrouwen.nl

No Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge