Inspiration

Beauty Trade Special ‘s-Hertogenbosch

2 april 2016
Beauty Trade Special

Vanmorgen werd ik wakker met een twijfelend gevoel wakker. Dit had te maken met mijn plan van vandaag om de Beauty Trade Special te gaan bezoeken in ‘s-Hertogenbosch.

Ik herken dit gevoel wel vaker bij mezelf maar meestal is dit gewoon een teken dat ik een beetje vermoeid ben. Dus na het ontbijt rijd ik met mijn auto richting de Brabanthallen in Den Bosch.
Ik bezoek de Beauty Trade en de Beauty Salon Dimensions heel regelmatig maar dit jaar vindt deze niet meer plaats in de Jaarbeurs Utrecht maar in de Brabanthallen. Het was voor mij verwarring alom omdat er nog wel een Beauty Trade plaats vind in de Jaarbeurs maar dan georganiseerd door Beautyspot.nl. Ik heb voor de zekerheid maar voor beide beurzen tickets gekocht omdat de beautybeurs van Beautyspot.nl veel dezelfde exposanten heeft als de Beauty Trade Special. Kunnen jullie mij nog volgen?

Ik weet niet precies waarom beide organisaties nu gescheiden van elkaar een beurs organiseren maar ik vermoed dat er onenigheid is ontstaan in visie en doelstelling. Maar goed, ik ben er niet om te oordelen en het blijft voor mij gissen. Ik wil de Beauty Trade Special nieuwe stijl eerst zelf ervaren voordat ik er iets over kan zeggen.

Beauty Trade Special
Terwijl ik dit artikel schrijf ben ik net terug van mijn bezoek aan de beurs en ik vond het ontzettend tegen vallen. Ik vind de Brabanthallen een nare kille locatie en niet uitnodigend. In de mega grote hal vond ik het koud en ongezellig, er was geen spirit en geen sfeer en dat vind ik nu net zo belangrijk wanneer ik naar een beurs ga. Ik wil geïnspireerd worden en met een blij en enthousiast gevoel naar huis toe gaan.

Er is geen plek voor (beauty) bloggers zoals ik, al zullen er wellicht anderen zijn die dit niet beamen. De diverse enorm grote stands hadden voor mij een hoge drempel om op af te stappen en ook leek het dat zij daar ook niet in geïnteresseerd waren. De vaste merken en stands zoals Chi, Make-up Studio en Ginkel’s werden erg druk bezocht omdat daar ook producten gekocht konden worden. Natuurlijk is deze beurs niet bedoeld voor consumenten maar laten we wel wezen het is toch leuk om ook een mooie lippenstift mee naar huis te kunnen nemen.

Voor wie is de Beauty Trade Special wel geschikt?
Tijdens het rondlopen probeerde ik mij voor te stellen dat ik een startende schoonheidsspecialiste zou zijn op zoek naar een nieuw merk voor in mijn salon. Natuurlijk staan er diverse stands met prachtige merken maar zoals ik al vertelde was de drempel voor mij te hoog om daar op af te stappen en informatie te vragen.
Uiteraard heb ik een aantal pioniers gezien die hun product of werkwijze wilden promoten maar ik vraag mij af of deze wat ouderwetse beurs daar (nog) wel geschikt voor is.

Zo is er geen Wifi, en wordt er geen nadruk gelegd op de gigantisch grote rol van sociale media en was het geheel flink gekaderd. Misschien behoor ik niet tot de juiste doelgroep die nog naar deze beurs moet gaan, en heb ik mezelf voorgenomen dit ook niet meer gaat doen. In mijn interessegebied zijn er tal van andere events waar ik wel voldoening en inspiratie uit haal en laat ik deze degelijke beurs voor wat het is. Die is geschikt voor een heel ander publiek en dat zal ook wel de bedoeling zijn geweest. Tijden veranderen nu eenmaal zo ook mijn beursbezoeken en dat is helemaal niet erg.

Ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen tijdens deze Beauty Trade Special in ‘s-Hertogenbosch.

Liefs Mooi van Koosje


fotocredits:www.beautytradespecial.nl 

3 Comments

  • Reply Agnetha 2 april 2016 at 17:52

    Ik krijg het idee dat ze dus ook geen rekening houden met schoonheidsspecialistes die dus niet bijvoorbeeld €500-€1000 meenemen om even in te slaan. Uiteraard kan wel iets geregeld worden om achteraf te betalen, dus misschien een factuur mee die je overmaakt, maar als ze dat ook niet doen is het alleen maar voor een groot deel een informatieve beurs. Terwijl ik ook weet van schoonheidsspecialistes dat zij naar zo’n beurs gaan om juist daar toch voor goedkoper in te slaan dan normaal.

    Jammer dat het je tegenviel en ik ben toch wel blij dat ik het gelaten heb voor wat het is.

  • Reply Natasja 3 april 2016 at 09:16

    Jammer dat het voor jou zo tegenviel, ik heb juist een totaal ander gevoel. Ik vond het vele malen meer relaxed dan in Utrecht, ik vond de beurs an sich mooier en meer uitstraling hebben, veel mooie merken en stands en (gelukkig) veel minder stands die je op iedere braderie vindt. Ik vond de kwaliteit echt van een hoger niveau, en heb een enorm mooie en leuke dag gehad. Bij de echt grote merken zoals Make-up Studio ben ik niet geweest, maar wel bij veel andere mooie merken, waar men echt de tijd voor mij nam en interesse had in mij als Beautyblogger (ook al ben ik niet de doelgroep van de beurs). Ik hoop dat deze opzet zo blijft.

  • Reply Beautyspot Trade Edition 2016 - Mooi van Koosje 11 april 2016 at 12:43

    […] nieuwsgierig naar de nieuwe opzet van deze beurs nadat ik een wat mindere ervaring had tijdens de Beauty Trade Special in […]

  • Leave a Reply

    CommentLuv badge